utorok 11. augusta 2009

Druhý kemp sa blíži... a začal...










20. júla sa začal druhý kemp. Nové tváre, noví študenti, nové zážitky.

Čo som si všimol hneď na začiatku bolo, že ide o starších študentov. Najstarší kúsok mal dokonca 20 rokov. Druhou vecou bola lepšia angličtina. Nebol problém komunikovať po anglicky s drvivou väčšinou študentov. Bol som rád, že medzi študentmi sú aj staré overené tváre z prvého kempu. Niektorí študenti si obľúbili ľudí, možno aj tréningy :-) a tak sa zúčastnili aj druhého kempu.

Viacerí stážisti akoby stratili motiváciu naučiť niečo mladých ľudí sediacich pred nimi. Áno, sú mladí, často nevedia byť ticho, veľa sa pýtajú... ale veď na to sú tu. Ja osobne som si povedal, že môj tréning na Effective communication musím zvládnuť oveľa lepšie ako ten prvý. Pri vytváraní nejakej prezentácie, tréningu, príhovoru je treba vždy zvážiť poslucháčov, študentov. Kto to je? Mladí ľudia? Zamestnanci firmy? Predo mnou sedeli mladí ľudia a tak som tréning trochu zmenil. Oprášil som vedomosti a skúsenosti a pridal som dôležitý základ a tým bol príbeh. Jasné, aj tréning na efektívnu komunikáciu sa dá vysvetliť pomocou príbehu postavičiek Pako a Poko. A samozrejme na konci príbehu majú spolu deti Peko, Piko a Puko :-) Obrázky, príklady, vhodný humor a nejaká tá hra. A aká bola motivácia pre študentov zapojiť sa a niečo robiť? Ocenením bola slovenská sladkosť! Po tréningu som mal skutočne dobrý pocit. Že to bol správny pocit ma uistili aj ostatní. Nie, nie som tu kvôli pochvale, ale kvôli skúsenostiam a aby som sa naučil niečo nové. Práve po tréningu som sa tak cítil :-)

Prvý kemp bol pre mňa dosť fackou. Necítil som sa ako vo svojej koži. O to viac som sa snažil zlepšiť počas kempu druhého. Aj keď niektorí stážisti nemali záujem niečo zlepšovať a povedali si, že na čo, keď to počas prvého kempu fungovalo, prečo by nemalo počas druhého. Ja som mal však pohľad taký, že počas prvého kempu boli veci, ktoré neboli až tak dobré. Preto som sa rozhodol ich zlepšiť. Na niektoré som potreboval spoluprácu iných, na niektoré som si vystačil sám. Či už väčšia zodpovednosť pri hrách alebo zmena môjho tréningu.

Jednoducho som našiel slabé miesta a tie som chcel zlepšiť. Myslím, že sa mi to podarilo...

2 komentáre:

  1. hm, perfekcionalista nie je to prave slovo... proste islo o odvedenie dobrej prace, nebol som v TR predsa valat sunky :-)

    OdpovedaťOdstrániť