štvrtok 9. júla 2009

Stále má 4 žuvačky v ústach...alebo naše vzťahy

Bolo to pre mňa veľmi nepríjemná skúsenosť prísť sem v čase, keď ostatní tu boli už týždeň, dva. Bolo ťažké stať sa členom tímu. Bolo ťažké dostať sa na rovnakú úroveň ako ostatní. Teraz som videl a pocítil, že ľudské vzťahy sa vytvárajú rýchlo a je niekedy komplikované stať sa ich súčasťou s nejakým tým "handicapom". Pre mňa to bol práve neskorší príchod do Turecka.

Postupom času som si našiel cestu ku každému z 14 "interns", tzn. ľudí na stáži. Sú tu mladí ľudia zo Singapúru, Hong Kongu, Kanady, Nórska, Ruska, Poľska, Ukrajiny, Kazachstanu, Veľkej británie a Indonézie. Je zaujímavé diskutovať s nimi o veciach známych, neznámych. V Singapúre bolo ešte donedávna zakázané žuvanie žuvačiek na verejnosti, lebo veľmi znečisťujú verejné podlahy, chodníky. Poľsko je zas najväčší producent zemiakov na svete. V Kanade nebývajú v iglu, ako si ľudia myslia a v Kazachstane majú svoj vlastný jazyk, no používajú ho iba na úradných dokumentov, inak používajú ruštinu. Všetky základné informácie o krajinách sme sa dozvedeli postupne na prezentáciách každého intern. Niektoré boli naozaj zábavné!

Čo sa týka študentov, vzťahy sú skvelé. Pravidelnými akciami, ako čaj, plaváreň, šport si nachádzame k sebe cestu a sme kamaráti. Naozaj sa na niektorých ľudí ráno teším, máme si čo povedať a ukazuje sa, že na začiatku kempu sa iba hanbili rozprávať, pretože veľa z nich vie veľmi dobre po anglicky.

Ohľadom angličtiny je to skutočne zaujímavé. Niektorým rozumiem parádne. Iní (UK :-) ) mi musia vetu niekedy zopáknuť, lebo prízvuk a rýchle rozprávanie je pre mňa zabijak. Angličtina Kanaďana je parádna a od neho sa mám veľa čo učiť. No a jedna osoba je pre mňa nezdolateľná, lebo keď spustí, tak mám stále pocit, že má v ústach 4 žuvačky. Asi nejaká značka, keď má stále toľko chuti :-D

Zaujímavé je, že človek sa rozpávaním o iných krajinách nedozvie informácie iba o cudzej krajine, ale vtedy začne vnímať rozdiely oproti tej našej. Zistí, že nie sme až takí majstri sveta, že nie sme nevinní a že nie všetko, čo robíme je dobré. Opäť je to pre mňa zážitok a skúsenosť debatovať o všeličom a tak byť súčasťou multikultúrneho kolektívu. Zažívam to, čo v AIESEC stále dokola omielame a zdôrazňujeme...

4 komentáre:

  1. ...zeby to bol ucastnik z kanady? :-) ten Hubba Bubba Mate ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ...no Kanadan to asi nebude ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ale predsa doma si hovoril, že ideš na rozvojovú stáž a nie budovať hárem. Hlavne ten pravý záber je super. tata

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No Mudo - ako si to vravel - zakazdym ma inu prichut? Hmm, co to je za prichut? :-D

    OdpovedaťOdstrániť