streda 24. júna 2009

Hlavne nesedieť na riti!

Dlhšiu dobu som uvažoval nad tým, čo ďalej...toto leto, tento rok, po škole. Keďže ma maximálne vyťažuje škola, práca a AIESEC, často moje úvahy skončili v černote. Ešte rok dozadu som vedel, že toto leto tráviť na Slovensku nechcem, chcem ísť von. Pôvodné zámery boli Amerika, Európa,...

Po pár zmenách v mojom živote som sa však rozhodol skúsiť to, o čom každý v mojom okolí hovorí... ísť do zahraničia na AIESEC stáž. Je to o niečom inom, ako práca cez agendúru. AIESEC je úžasný v tom, že ponúka širokú možnosť spoznávanie nových ľudí. Na stáži je postarané o aktivity, program. Ja ako človek, ktorý má s prácou v AIESEC skúsenosti viem, že takáto stáž je ako otvárak na konzervu...otvorí mi oči, ktoré mám stále zavreté, lebo som nebol pracovať v zahraničí, nežil som tam...

Na konferencii Reach počas februára 2009 som sa definitívne rozhodol. Pre zaneprázdnenosť som však prípravy odkladal a odkladal... Počas skúškového obdobia som sa nezameral na dobré známky a štipendium, ale na ich rýchle ukončenie. Podarilo sa...

Začiatkom júna som odštartoval hľadanie. Zameral som sa na IT stáže. Keďže nemám veľa času na vybavovačky a papierovačky, vybral som si Európu, konkrétne Škandináviu. Po viacerých úspešných aj neúspešných mailoch sa pomaly blížilo leto. V strede júna som sa rozhodol konať akčne a zmenil som svoje zameranie na rozvojovú stáž. Ide o stáž, kde človek vzdeláva, pracuje v oblasti ľudských práv, zdravotníctva a podobne. Môže to byť vzdelávanie študentov v Rumunsku, práca v poľnej nemocnici v Indii, vzdelávanie pracovníkov firmy... Dôležité je, že tento druh stáže je neziskový, teda človek nezarába peniaze. Väčšinou má postarané o ubytovanie, jedlo...

Kvalitné rozvojové stáže som našiel v Rumunsku, Bulharsku, Rusku a Turecku. Práve Turecko malo najviac stáží - projektov. Boli zamerané na vzdelávanie. Keďže je ťažké komunikovať cez maily, obrátil som sa na známych z Turecka pracujúcich v AIESEC na Slovensku. Veľmi rýchlo mi poradili dobré fleky. Do finále sa dostalo iba Turecko. Jedna možnosť je Kocaeli, kde už jeden AIESECár je, druhá je Denizli a tretia Cyprus. Ok, beriem Kocaeli. Nie, nie...už majú plno. Tak beriem Cyprus. V hodine dvanástej mi však známy píše, že jeden flek je predsalen v Kocaeli voľný... Ok, beriem Kocaeli, projekt MySelf-MyWorld. Mojou prácou bude poskytovať mladým ľuďom - študentom od 15 do 18 rokov z mesta Kocaeli tréningy na témy time management, team management, creativity, communication, leadership, body language, ... Tzn. témy, ktoré sú pre AIESECára po krátkej dobe veľľmi dobre známe. Behom 6 dní musím vybaviť všetko... Víza, všetky AIESEC doklady, balenie,...

Isté však je, že toto leto nebudem sedieť doma na riti, idem zbierať skúsenosti!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára