utorok 11. augusta 2009

Jasné teta, prisadnite si...Starajú sa o nás vzorne!














Medzi ľuďmi sú tu veľmi dobré vzťahy. Či už medzi stážistami alebo študentmi alebo oboje :-) Dôkazom toho sú aj pozvania študentov stážistov na rôzne akcie a aktivity. Pre mňa bolo cťou prijať pozvanie na domácu večeru k študentke Hazal.

Večere sa zúčastnili štyria študenti, najlepší kamaráti a my, štyria stážisti. Partiu štyroch kamarátov volám BiG 4. Hazal, Oznur, Seval a Okan sú takmer stále spolu.

Išli sme na kávičku do mesta, absolvovali sme nákup (slané, sladké, alko a nealko, ...). Pri tom alku som sa celkom pobavil, lebo vraj pre rodičov to nie je problém. Študenti majú 16 a 17 rokov, no fajčia jednu od druhej a chodievajú pravidelne sadnúť na nejaké to pivko alebo Raki. Nevedel som ako sa mám správať, pretože to bolo vo voľnom čase, teda nebol som tam v pozícii akéhosi učiteľa alebo dozoru.

Doma bolo všetko pripravené. Večera, koláče, pitie... Bolo fascinujúce sledovať 16 a 17 ročných mladých ľudí, ako sa o nás starajú, ako nás obsluhujú. Veľmi milo som bol prekvapený, keď sa rozhodli každému z nás stážistov darovať darček. Bolo to tak jednoduché a tak milé! Človeka si vedia ceniť...

Zaujímavosťou bol príchod mamy okolo polnoci. Tá si nerobila s ničím problém a po predstavení si k nám prisadla. No kus mamy ako má byť! Ukecaná, vie komunikovať po anglicky. Zasmiali sme sa, zjedli čosi, vypili a mama sa pobrala zasa preč.














Problém nastal okolo 01:00, keď nám došla moja milovaná Raki! Teta mama kúpil nemohla, obchod je zavretý... Ok, mrknime sa do jednej večierky asi 15 minút odtiaľto. Zaujímavé bolo ísť ulicami mesta o takomto čase. Vyzeralo to skoro ako na Slovensku, len tam bol väčší ruch a viac autobusov :-) Sklamaní sme ostali, keď aj večierka bola zavretá. Po dlhšom premýšľaní sme sa zhodli na tom, že sa poberieme domov a piť budeme minerálku. Po ceste sa nám však naskytol pohľad na pána, ktorý práve zavieral obchod s alkoholom a cigaretami. Nebolo ho treba dlho presviedčať, šak mu išlo o kšeft. Ochotne nám opäť odomkol a zdvihol mreže a pozval nás do svojho kráľovstva. Po ceste späť nás obiehal tento chlapík na aute, tak sme sa zviezli, aj keď som dlho uvažoval, či je bezpečné nasadnúť :-( Rozbehnutý večer pokračoval v štvorke, trojke a nakoniec v dvojke...Raki sa statočne dopila...

Bol to pre mňa zaujímavý deň a večer. Stráviť ho s týmito ľuďmi bolo veľmi zaujímavé. Pre študentov to nebola ožran párty, ale uctenie a prejavenie kamarátstva. Aj napriek nižšiemu veku sa nikto neopil, skôr sa každý zdravo rozkecal...

2 komentáre: